آخرین خبرها
خانه / مقالات / بالانس رینگ و لاستیک
بالانس رینگ و لاستیک

بالانس رینگ و لاستیک

بالانس رینگ و لاستیک :

اگر در هنگام رانندگی دچار لرزش در فرمان و اتاق خودرو می شوید ، باید رینگ و لاستیک اتومبیلتان را بالانس کنید. بالانس رینگ و لاستیک نوع خاصی از تعمیر و نگهداری است که اطمینان می دهد رینگ و لاستیک شما بطور صحیح کار می کنند . هنگام بالانس لاستیک های شما ، یک تکنسین باید از دستگاه بالانس کالیبره شده استفاده کند و با استفاده از وزنه های مخصوص ، وزن رینگ و لاستیک را به طور مساوی تقسیم می کند. این فرآیند برای اطمینان از سواری نرم ، هرگونه لرزش را از بین می برد یا به حداقل می رساند ، در عین حال ساییدگی اجزای سیستم تعلیق را کاهش می دهد.

چگونه متوجه بالانس نبودن چرخ ها شویم؟

 

اگر در هنگام رانندگی با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت یا بالاتر ، متوجه لرزش در فرمان ، صندلی یا کف اتومبیل خود شدید ، ممکن است لازم باشد لاستیک ها بالانس شوند. بالانس نبودن زمانی اتفاق می افتد که توزیع وزن مجموعه رینگ و لاستیک ناهموار شود. بالانس نبودن چرخ بسیار رایج است زیرا رینگ و لاستیک ها علی رغم ظاهرشان ، کاملاً گرد نیستند. هنگامی که کنار هم قرار می گیرند ، مرکز ثقل چرخ تقریباً در صورت نصب روی هم مطابقت ندارد و این باعث حرکت با لرزش چرخها می شود و اگر این عدم تعادل با دستگاه بالانس برطرف نشود ، لرزش به خودرو منتقل می شود.

عدم تعادل و لرزش معمولاً ناشی از اصطلاحی است که به آن runout گفته می شود و این وضعیتی است که با نقص جزیی رینگ و لاستیک ایجاد می شود. لرزش زمانی اتفاق می افتد که مجموعه رینگ و لاستیک دارای سطح یکسانی نباشد. یک مثال عالی در مورد این موضوع ، تخم مرغی است که هنگام غلت خوردن روی میز به بالا و پایین می لرزد ، رینگ و لاستیک نیز به دلیل شکل دایره ای ناقص لرزش دارد. برای اصلاح این شرایط می توان نقطه بالای لاستیک را با نقطه پایین چرخ تطبیق داد.

 

چند بار نیاز به بالانس چرخ داریم؟

شما تنها پس از مشاهده لرزش در فرمان اقدام به بالانس چرخ ها نمایید . ضمنا” در صورت انجام در فواصل منظم طول عمر آج لاستیک نیز افزایش می یابد . بالانس منظم احتمال سایش نامنظم یا ناهموار آج را کاهش می دهد. ما توصیه می کنیم لاستیک های خود را قبل از اینکه لرزشی را مشاهده کنید ، با هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد ، مجدد بالانس کنید.

 

روند بالانس کردن چرخ چگونه است؟

یک تکنسین با دستگاه پیشرفته بالانس ، توازن بین رینگ و لاستیک را متعادل می کند. این دستگاه با یک میله که رینگ و لاستیک روی آن قرار می گیرد و سپس توسط یک آداپتور وضعیت چرخ را کاملا روی دستگاه متمرکز می کند. سپس دستگاه چرخ را با سرعت زیاد می چرخاند تا سنگین ترین نقطه آن تعیین شود. دستگاه به تکنسین محل نصب وزنه هایی را که می تواند نقاط سنگین چرخ را جبران کند نشان می دهد. این تکنسین وزنه های گیره ای را روی لبه رینگ اصلی متصل می کند. مدل های قدیمی این وزنه ها از سرب ساخته می شدند ، اما اکنون وزنه ها اغلب از روی یا فولاد سازگار با محیط زیست ساخته می شوند. برای بالانس رینگ های اسپرت از وزنه های چسبی استفاده میشود تا به ظاهرشان اسیبی وارد نشود.

با بالانس کردن چرخ ، احتمالاً لرزش های فرمان را که روی رانندگی تأثیر می گذارد اصلاح می شود ، اما همیشه دلیل لرزش ها تنها عدم تعادل چرخ ها نیست. بسیاری از قطعات دیگر خودرو نیز می توانند منبع لرزش باشند. خمیدگی رینگ ، یکسان نبود آج لاستیک، ایراد در اجزای ترمز و یا ضعف در سیستم تعلیق باشد.

 

فلش لاستیک خودرو را بشناسید لاستیک رانفلت پیرلی

<کیفیت اصلی و قیمت مناسب را تنها از این فروشگاه بخواهید>
ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور
تلفن تماس فروشگاه : ۰۲۱۶۶۶۰۳۸۲۴ –۰۹۱۲۶۱۷۴۳۲۵
پیج اینستاگرام فروشگاه
تهیه و تنظیم از فروشگاه رینگ و لاستیک محمد
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آن ؛ بلامانع می باشد .

 

همچنین ببینید

لاستیک تایر

لاستیک رانفلت

لاستیک رانفلت لاستیک رانفلت (runflat tire) به لاستیک هایی گفته میشود که در صورت عدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

venenatis, neque. mattis ultricies libero non diam commodo Donec tristique Aenean dictum