آخرین خبرها
خانه / مقالات / لاستیک پهن
رینگ و لاستیک پهن

لاستیک پهن

لاستیک پهن

لاستیک پهن باعث افزایش چسبندگی و قابلیت حرکت مطمئن‌تر با سرعت بیشتر در پیچ‌هاست. اما نباید فراموش کنیم که این چسبندگی صرفا در سطوح خشک اثر دارد یعنی با لغزنده و خیس بودن مسیر، افزایش بیش از حد پهنای تایر باعث دشوارتر شدن خروج آب از بین عاج‌های لاستیک شده و چسبندگی‌ را بشدت کاهش می‌دهد.

نکته دیگر که از مزایای لاستیک پهن در سطوح خشک به شمار می‌رود کاهش مسافت ترمزگیری با استفاده از لاستیک‌های پهن است؛ به علاوه اینکه استفاده از این نوع تایرها می‌تواند عموما به زیبایی و عضلانی‌تر شدن‌ خودرو کمک کند که امروزه اصلی‌ترین علت گرایش مردم به خریدن این تایرها را تشکیل می‌دهد.

لاستیک پهن پیش از هرچیزی به دلیل بالا رفتن چسبندگی، باعث افزایش فشار به پیشرانه و قطعات انتقال نیرو می‌شود؛ این مساله می‌تواند به افزایش مصرف سوخت نیز منجر شود. از دیگر مسائلی که هنگام خرید لاستیک پهن باید درنظر گرفت، این است که چنین لاستیک‌هایی بخشی از گشتاور موتور را صرف همان چسبندگی بیشتر کرده و درنتیجه در شتاب خودرو تاثیر منفی می‌گذارند.

برای مثال در آزمایشی نشان داده شد که بین لاستیکی با عرض 195 میلی‌متر با 225 میلی‌متر نزدیک به نیم ثانیه اختلاف در زمان شتاب وجود دارد.

آخرین و شاید یکی از مهم‌ترین نکات منفی برخورداری از لاستیک پهن بحث هزینه‌های آن است. چون لاستیک های پهن نسبتا قیمت بالاتری دارند. در نهایت به عنوان مالک خودرو باید تصمیم بگیرید که بین قیمت بالا، شتاب پایین‌تر و راحتی نسبی و از آن سو زیبایی استفاده از لاستیک پهن، چسبندگی و فرمان‌پذیری بیشتر، کدام یک را ترجیح می‌دهید.

فروش لاستیک سواری با تاریخ روز و قیمت ویژه

لاستیک میشلن

لاستیک پیرلی

لاستیک هانکوک

لاستیک کومهو

لاستیک نکسن

لاستیک یزدتایر

فلش لاستیک خودرو را بشناسید لاستیک رانفلت پیرلی

<کیفیت اصلی و قیمت مناسب را تنها از این فروشگاه بخواهید>
ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور
تلفن تماس فروشگاه : ۰۲۱۶۶۶۰۳۸۲۴ –۰۹۱۲۶۱۷۴۳۲۵
پیج اینستاگرام فروشگاه
تهیه و تنظیم از فروشگاه رینگ و لاستیک محمد
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آن ؛ بلامانع می باشد .

 

همچنین ببینید

سنسور باد هیوندای TPMS

سنسور باد tpms

سنسور باد tpms سنسور باد وظیفه اندازه گیری لحظه به لحظه فشار باد هر کدام …

2 نظر

  1. بابت مطالب خوب سایت متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

leo libero. mi, eget Donec justo massa pulvinar tempus Curabitur venenatis